Podrecznik freelancera Tajniki sukcesu niezaleznego projektanta stron WWW Smashing Magazine podfre, e

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytuł oryginału: Successful Freelancing for Web Designers: The Best of Smashing MagazineTłumaczenie: Piotr CieślakISBN: 978-83-246-5685-1This is edition first published 2011.© 2011 Smashing Media GmbH.All Rights Reserved. Authorised translation from the English language edition published by John Wiley &Sons Limited. Responsibility for the accuracy of the translation rests solely with Helion S.A. and is not theresponsibility of John Wiley & Sons Limited.No part of this book may be reproduced in any form without the written permission of the originalcopyright holder, John Wiley & Sons Limited.Polish edition copyright © 2013 by Helion S.A.All rights reserved.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powodujenaruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ichwłaścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje byłykompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związanez tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nieponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacjizawartych w książce.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail: helion@helion.plDrogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSpis treściCZĘŚĆ IRozdział 1PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCINIEZALEŻNEGO PROJEKTANTANajważniejsze zasady postępowania w pracy profesjonalnego projektantaMarketing i relacje1. Jak Cię widzą, tak Cię piszą2. W sieci kontaktów3. Nisze4. Kwestia ceny5. Rozwój1517181819202021Biznes i czas6. Zarządzanie czasem7. Elastyczność8. Szczerość9. Dodaj coś od siebie10. Szukaj wsparcia u zawodowców212122222223Wybrane aspekty prowadzenia biznesu11. E-maile12. Zarządzanie projektami13. Badania i rozwój14. Sprzedaż i kontakty z klientami15. Księgowość232324242525Rozdział 2Częste dylematy projektantów WWWProfesjonalne diagnozy i rozwiązania1. Pierwsze kroki w zawodzie niezależnego projektanta2. Jak odgadnąć oczekiwania klienta?3. Opłaty za nadprogramowe propozycje. Ile projektów zwykle się przedstawia?4. Zarządzanie procesem projektowym w agencji5. Zdobywanie umiejętności komunikacji i doskonalenie ich27282829303132Nie tylko projekt, czyli o innych aspektach profesjonalizmu33Kup książkęPoleć książkęSPIS TREŚCIRozdział 3Projektant, który daje radęOdpowiednia liczba projektów do prezentacjiStrona informacyjnaAplikacja internetowa35363737Sytuacje alarmoweWnioskiRozdział 4Podstawowe błędy popełniane przez projektantówNie podpisują umówNieumiejętnie korzystają z serwisów społecznościowych(albo nie robią tego wcale)Przedkładają ilość ponad jakość w portfolioPrzestają się uczyćNie wiedzą, jak sobie radzić z klientamiNie przygotowują się na okresy posuchyNie mierzą sił na zamiaryNie dotrzymują terminów (i się tym nie przejmują)Brak im pewności siebieRezygnują i idą pracować dla kogoś innegoDoniosła rola obsługi klientaCzy to rzeczywiście takie istotne?Jak powinniśmy postępować?Bądź przyjaznyBądź cierpliwyBądź łatwo osiągalnyBądź komunikatywnyŚledź opinie i reaguj na nieBądź mądry przed szkodąDalej, wyżej, lepiej…3839414243434444444545454647485050505050515151Rozdział 56Rozdział 6Kreatywne zarządzanie w pracy niezależnego projektantaPlanowaniePorady dotyczące planowania535454KsięgowośćPorady dotyczące prowadzenia księgowości5555KorespondencjaPorady dotyczące obsługi korespondencji5556Relacje z klientamiPorady dotyczące układania relacji z klientami5657Archiwizacja i aktualizacja oprogramowaniaPorady dotyczące archiwizacji i aktualizacji oprogramowania5758Porady ogólneKreatywny człowiek powinien działać kreatywnie!Inspiracja? To proste! Porozmawiajmy raczej o motywacji!Wszelkie komplikacje tłamszą motywację!Wszystko jest w Twoim zasięgu, musisz tylko chcieć!5858595959Kup książkęPoleć książkęSPIS TREŚCIRozdział 7Sztuka tworzenia ofertAnatomia profesjonalnej ofertyStrona tytułowaKlauzula poufnościInformacje o oferencieInformacje o klienciePotrzeby klientaWarunki specjalneProponowane rozwiązanieSzczegółowe informacje o projekcieEtapy realizacji projektuPlan utrzymaniaOpłatyKolejny krokPostać oferty616262636363646464656566666667Listy przewodnie i korespondencja biznesowaStandardowy szablon korespondencji biznesowejKorespondencja biznesowaInne kwestie dotyczące wysyłania e-maili67676868Przekonywanie klientówPodkreśl swoje mocne stronyNie deprecjonuj konkurencjiZadawaj pytania, proponuj rozwiązania69696970Sprawy, na które warto uważaćSposoby radzenia sobie z konkretnymi problemamiZakres i skala projektuEfektywnośćDoświadczenieMożliwość kontaktu z TobąCzas wymagany po stronie Twojej i klientaPrawa własnościCenaPodsumowanie707071717272727373747Rozdział 8Finanse w zawodzie freelanceraPodstawyMaksymalizacja zyskówOgraniczanie wydatkówUnikanie pułapekBankowośćWsparcie rządowe oraz instytucjonalneKilka uwag natury osobistejSpójrz na swoje zarobki z dystansemUwzględnienie zarobków w budżecie osobistymPodatkiPlanowanie budżetu757676777779797979808080Podsumowanie81Kup książkęPoleć książkę [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl