Poradnik rejestracji domen, BIBLIOTEKA, INTERNET

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Poradnik rejestracji domen
WP
Domenę możesz zarejestrować sobie sam korzystając z serwisu
www.DNS.pl
prowadzonego
przez NASK. Możesz też skorzystać z usług ISP (Internet Service Provider), który zrobi to w
Twoim imieniu.
Jeśli podjąłeś decyzję, że sam rejestrujesz domenę musisz zacząć od wejścia do serwisu
www.DNS.pl
i
wybrania opcji "Rejestracja nazwy".
Po wybraniu tej opcji przechodzimy do właściwej procedury rejestracji domeny.
Krok pierwszy
Przeczytanie i akceptacja zasad rejestracji domen
Jeśli rejestrujesz domenę pierwszy raz, należy bardzo uważnie przeczytać zamieszczone informacje. Po
zaakceptowaniu zasad przechodzisz do wypełniania formularzy niezbędnych do zarejestrowania domeny.
Krok drugi
Wybierasz nazwę jaką chcesz zarejestrować
Pamiętaj
: nie możesz używać polskich liter, a nazwa domeny ze względów technicznych nie może być
dłuższa niż 63 znaki. Pamiętaj, aby nie wpisywać słowa WWW, które nie jest częścią nazwy domenowej
(WWW oznacza serwis i zamiast niego może wystąpić np. WAP lub FTP).
1
 Jeśli już wybrałeś nazwę (to najważniejsza część tego procesu!) przechodzisz do następnej części -
uzasadnienie i namesrvers.
Krok trzeci
Uzasadnienie i namesrvers
a.
W tym kroku musisz podać uzasadnienie wyboru danej nazwy.
Pamiętaj
: jeśli w przyszłości ktoś podważy (np. w sądzie) Twoje prawo do wybranej domeny, podane
tutaj uzasadnienie będzie podstawą do obrony swoich racji. Uzasadnienie musi być prawdziwe i dobrze
oddawać cel rejestracji. To jest Twoje zabezpieczenie na przyszłość!
b.
w tym kroku również wpisujesz nameservers, czyli dane serwerów nazw domenowych - ich nazwy i
numery IP. Jeśli nie posiadasz nameservers musisz zgłosić się do swojego ISP.
2
 Krok czwarty
Dane osobowe
Teraz przychodzi kolej na wpisanie swoich danych osobowych - imię, nazwisko, adres itd. Możesz wpisać
również adres korespondencyjny, jeśli jest on inny niż Twój adres zameldowania. Po zakończeniu procesu
rejestracji operator w NASK będzie mógł poprosić Cię o przedłożenie dokumentów, potwierdzających
wprowadzone dane. Pamiętaj więc, że wprowadzone dane muszą być poprawne.
3
 Krok piąty
Opiekun techniczny
Kolejny ekran służy do wpisania danych opiekuna technicznego. Jeśli sam będziesz administrował
serwerem, wpisujesz swoje dane. Jeśli opiekę techniczną będzie prowadził ktoś inny (np. Twój kolega)
wpisz jego dane.
4
 Krok szósty
Zakończenie procesu
Teraz przyszedł czas na zakończenie procesu rejestracji. Musisz zaakceptować wprowadzone dane,
automatycznie wygeneruje się wniosek, który należy wydrukować, podpisać i przesłać faksem do NASK.
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl