Porównanie - BMW, 07.Pliki PDF - instrukcje i testy, AutoMoto
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
BMW, Honda, Porsche, 2x Toyota , VW – Eko koktajl
Strona 1
Porównania
Strona główna
>
Testy i raporty
>
Porównania
>
BMW, Honda, Porsche, 2x Toyota , VW – Ekokoktajl
BMW,Honda,Porsche,2xToyota,VW –Ekokoktajl
09.11.2010 10:06
BMW
|
ActiveHybrid 7
|
Honda
|
CR-Z
|
Porsche
|
Cayenne
|
S Hybrid
|
Toyota
|
Auris HSD
|
Toyota
|
Prius Plug-in
|
VW
|
Polo BlueMotion
|
test
|
porónanie
Reklamy
Google
Toyota AURIS Hybrid Honda CRV Honda SUV Honda Autos
Galeria
Dowyboru są trzy trybyjazdy, przy czym w trybie „eko" osiągów nie ma za grosz. Przy mocniejszym wciskaniu
gazu, przyniższych obrotach czućwyraźnego „kopniaka" pochodzącego od silnikaelektrycznego. Do
niekonwencjonalnego zestawu zegarów kierowca szybko sięprzyzwyczaja; pozwalają sięnauczyć jak tracić najmniej
energii i jak najlepiej odzyskiwać tę, która ulatuje. Natomiast samym zużyciem paliwaHonda niezaskakuje - w
jeździe miejskiej trzeba siębardzo starać, żebyzejść poniżej 6,5 l/100 km. Towynik gorszyniż wwypadku eko-
wersji współczesnego malucha, takiego jak Polo BlueMotion.
O ile nadwozie CR-Z woryginalny sposób wyróżnia sięw tłumie, o tyle trzeba się pogodzić zbrakiem praktycznych
zaletHondy. Producent szczerze podaje konfigurację siedzeńjako 2+2, co wpraktyce oznacza, że jest to auto
dwumiejscowe. Łamana tylna szyba zzewnątrz wygląda ciekawie, alez miejsca kierowcy do tyłu niema
widoczności. Wrażenie jakości jest przeciętne, wnętrzeskłada się wdużej mierze z dośćczerstwych tworzyw.
Wreszcie, działanie układu start/ stop chwilami wydaje sięniekonsekwentne - nie bardzo wiadomo dlaczego w
bardzo podobnych sytuacjach silnik spalinowyczasem gaśnie, aczasem nie. Zaletą natomiast są zachęcające
osiągi- w sprincie do setkiCR-Zschodzi poniżej 10 sekund i rozwija równe 200 km/h. Oto samochód, który
bardziejwpisuje się wogólny hybrydowy trend niż rzeczywiście czemuśsłuży.
Hybrydowy Cayenne ma silnik V6
i najniższąemisję dwutlenku
węgla w całej gamiemodeli
Porsche. BMW natomiast łączy
hybrydę z dużąjednostką V8,
licząc na większą potencjalną
oszczędność
PoczciwaToyota Auris to pierwszy w dziejach tego świata kompakt, który maw ofercie silnik benzynowy,
wysokoprężnyoraz pełnoprawną hybrydę - na dziś zestaw najbardziej pełny z pełnych. Pytanie tylko, czy to wnosi
nową jakość?
Pod względem technicznym Auris HSDma układ napędowy prosto z Priusa trzeciej generacji; benzynowy silnik
1.8, do tego mocna jednostka elektryczna (60 kW) oraz przekładnia planetarna wdziałaniu do złudzenia
przypominającaprzekładnię bezstopniową. Wszystko wnadwoziu klasycznego hatchbacka.
Wersja hybrydowa zachowuje wszystkiezalety Aurisa (cechy praktyczne), a także wady (przeciętne prowadzenie).
Ale największy problem jest bardzo przyziemnyi da się wyrazić w twardych liczbach - otóż pod względem zużycia
paliwaAuris HSD nie jest w staniezbliżyć siędo wyników uzyskiwanych przez Priusa. Ten sam układ napędowyzamknięty wskórze klasycznegokompaktu do
przemieszczania siępo mieście potrzebuje o około 1 l/100 km więcej (6,5 zamiast 5,5 l/100 km), a to każepostawić pytanie o sens istnienia tego auta. Bo osiągi
sątakie same jak u Priusa, kabina wyraźnie ciaśniejsza, bagażnik mniejszy, awyposażeniegorsze - żadnej „wartościdodanej". Naczym więc polega tu postęp?
Jeślitylko na niższej o 10 tys. zł cenie, to jakby trochę za mało. Najbardziejwyjątkowym modelem w tym gronie jest Prius Plug-in. Plug-in to wyższa forma
hybrydy- taka, którą można podłączyć do gniazdka i zatankować prądem.
Prius wtej wersji ma akumulatory litowojonowe zamiast wodorkowych, bo są mniejsze, szybciejnasiąkają energią elektryczną, a wjednym kilogramie akumulatora
mieścisię prawiedwukrotnie więcej energii. Autojest o100 kg cięższe, ale wtym wypadku niejest to dużykoszt. Pełne ładowanie trwa do 1:45 h i bierzedużo
prądu- chwilowy pobór mocy wynosi do 2,5 kW, czyli mniej więcej tyle ile pralka i suszarka pracujące na wysokich obrotach. Koszt ładowania do pełna to ok. 1,20
zł.
Toyota Audis HSD
Toyota Prius Plug-in
Cena
89 900 zł
jeszcze nie ustalona
Konkurenci Honda Insight, VW Golf BlueMotion
Honda Insight, VW Golf BlueMotion
Zespół
hybrydowy
silnik benzynowy, R4, 1.8 silnik elektryczny AC
silnik benzynowy, R4, 1.8silnik elektrycznyAC
Moc
maksymalna
136 KM
136 KM
0-100 km/h 11,4 s
11,4 s
Prędkość
maksymalna
180 km/h
180 km/h
2011-03-13 11:50:09
[ Pobierz całość w formacie PDF ]