Podr. Adobe Illustrator CS3(1), grafika i nie tylko

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Adobe Illustrator
Oficjalny podrŒcznik
Autor: Adobe Creative Team
T‡umaczenie: S‡awomir Dzieniszewski, Piotr Cielak
ISBN: 978-83-246-1272-7
Tytu‡ orygina‡u:
Adobe Illustrator CS
3
Classroom in a Book
Format: B5, stron: 488
Zawiera CD-ROM
Wydawnictwo Helion
ul. Kociuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Kompletne rd‡o wiedzy o programie Illustrator CS3
Jak u¿ywa narzŒdzi?
Jak modyfikowa atrybuty obiektw?
Jak dodawa do projektu elementy tekstowe?
Jak korzysta z warstw i masek?
Adobe Illustrator CS3 to najnowsza, usprawniona wersja jednej z najbardziej uniwersalnych
aplikacji dla grafikw. Mo¿liwoci Illustratora pozwalaj„ na przygotowanie profesjonalnych
projektw przeznaczonych dla publikacji drukowanych i elektronicznych, witryn WWW
i prezentacji multimedialnych. Niezwykle rozbudowane narzŒdzia rysunkowe, niesamowite
efekty specjalne, perfekcyjny system zarz„dzania kolorami, a tak¿e szeroki wachlarz formatw,
w jakich mo¿na zapisa gotow„ pracŒ, sprawi‡y, ¿e Illustrator doskonale sprawdza siŒ wszŒdzie
tam, gdzie wygoda pracy, precyzja i wydajno maj„ istotne znaczenie.
Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podrŒcznik to zbir wiczeæ, dziŒki ktrym opanujesz
ogromne mo¿liwoci tej aplikacji. Ka¿dy z rozdzia‡w przygotowanych i zatwierdzonych przez
certyfikowanych w firmie Adobe nauczycieli i ekspertw opisuje inny aspekt korzystania
z Illustratora CS3. Czytaj„c tŒ ksi„¿kŒ, poznasz metody konfigurowania obszaru roboczego,
rysowania, zaznaczania elementw i modyfikowania ich. Dowiesz siŒ, jak korzysta z warstw,
masek i efektw specjalnych, wzbogacisz projekt graficzny o elementy tekstowe i odpowiednio
dobierzesz kolory dla obiektw. Nauczysz siŒ tak¿e przygotowywa separacje barwne,
wykorzystywa pliki z innych aplikacji firmy Adobe oraz drukowa przygotowane prace.
Nowe narzŒdzia Illustratora CS3
Obszar roboczy
Zaznaczanie elementw
Korzystanie z narzŒdzi rysunkowych
Transformowanie obiektw
Rysowanie kszta‡tw wektorowych
Praca z kolorami
Wprowadzanie i formatowanie tekstu
Warstwy i maski
Efekty
Korzystanie ze stylw
Przygotowanie pracy do druku
Wykorzystaj wszystkie mo¿liwoci programu Illustrator CS3,
pos‡uguj„c siŒ oficjalnymi materia‡ami szkoleniowymi firmy Adobe
CS3/CS3 PL.
Spis treści
Zaczynamy
Seria O cjalny podręcznik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Niezbędna wiedza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Instalowanie programu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Instalowanie czcionek serii O cjalny podręcznik . . 18
Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej
do książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Przywracanie ustawień domyślnych . . . . . . . . . . . . . 19
Inne źródła informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Certy katy Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Nowe opcje programu Adobe Illustrator CS3
Usprawnienia w obszarze roboczym . . . . . . . . . . . . 23
Usprawnienia panelu Control (Sterowanie) . . . . . . 24
Startowe pro le dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Usprawnienia rysowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Narzędzie Eraser (Gumka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Live Color (Kolor aktywny). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Usprawnienia w warstwach i panelach . . . . . . . . . . 26
Narzędzie Obszar kadrowania (Crop) . . . . . . . . . . . . 27
Usprawnienia symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Usprawniona obsługa tworzenia gra ki
do obrazów wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Obsługa łącz i pól tekstowych Flasha . . . . . . . . . . . . 28
 6
SPIS TREŚCI
Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Efekty palety Path nder (Odnajdywanie ścieżek) . . 34
Praca z grupami kolorów i kolorem aktywnym . . . 35
Umieszczanie obrazów Photoshopa
w programie Illustrator. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Korzystanie z funkcji Live Trace
(Aktywny obrys) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Korzystanie z funkcji Live Paint
(Aktywne malowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Edytowanie tekstu za pomocą panelu
Control (Sterowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Tworzenie konturu tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) . . . . . . 42
Stosowanie efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Zapisywanie atrybutów obiektu w postaci stylu . . 43
Stosowanie opcji wypaczenia do tekstu. . . . . . . . . . 45
Stosujemy metodę przenikania do formy . . . . . . . . 45
Praca z symbolami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Tworzenie maski przycinania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
1
Zapoznajemy się z obszarem roboczym
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Oglądanie ilustracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Korzystanie z narzędzi Illustratora . . . . . . . . . . . . . . . 59
Panel Control (Sterowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Praca z panelami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Dostosowywanie przestrzeni roboczej . . . . . . . . . . 67
Korzystanie z menu paneli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Zmienianie widoku ilustracji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Korzystanie z poleceń menu View . . . . . . . . . . . . . . . 68
Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) . . . . . . . . . . . 69
Przewijanie dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Korzystanie z panelu Navigator (Nawigator) . . . . . 71
ADOBE ILLUSTRATOR CS3/CS3 PL
O cjalny podręcznik
7
Korzystanie z pomocy Illustratora . . . . . . . . . . . . . . . 73
Wyświetlanie spisu treści pomocy . . . . . . . . . . . . . . . 73
Odszukiwanie właściwych tematów pomocy
przy wykorzystaniu słów kluczowych,
łączy i indeksu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Odnajdywanie tematów z pomocą indeksu . . . . . 75
Eksperymentowanie na własną rękę . . . . . . . . . . . . . 76
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
2
Zaznaczanie i wyrównywanie
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Korzystanie z narzędzia Selection (Zaznaczanie) . . .80
Narzędzie Direct Selection
(Zaznaczanie bezpośrednie). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Zaznaczanie za pomocą narzędzia
Magic Wand (Różdżka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Grupowanie elementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Praktyczny przykład korzystania z narzędzi
wyboru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Wyrównywanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Eksperymentowanie na własną rękę . . . . . . . . . . . . 94
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
3
Tworzenie kształtów
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Tworzenie prostych kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Korzystanie z narzędzi kształtów
podstawowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Rysowanie ołówka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Korzystanie z narzędzia Pencil (Ołówek) . . . . . . . . 106
Rysowanie kubka na ołówki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Tworzenie kształtów z użyciem narzędzia
Live Trace (Aktywny obrys) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
8
SPIS TREŚCI
Wskazówki dotyczące rysowania wieloboków,
spiral i gwiazdek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Eksperymentowanie na własną rękę . . . . . . . . . . . . 113
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
4
Transformacja obiektów
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Skalowanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Odbijanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Obracanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Zniekształcanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Pochylanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Precyzyjne pozycjonowanie obiektów . . . . . . . . . . 130
Zmiana perspektywy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Korzystanie z narzędzia Free Transform . . . . . . . . . 134
Dokonywanie wielu transformacji jednocześnie . .137
Eksperymentowanie na własną rękę . . . . . . . . . . . . 138
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
5
Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro)
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Rysowanie linii prostych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Tworzenie krzywych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Kreślenie krzywej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Krzywe i narożne punkty zakotwiczenia . . . . . . . . 153
Tworzenie rysunku gruszki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Tworzenie strzały . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Rozcinanie ścieżki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Dodawanie strzałek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Rysowanie krzywych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Zaznaczanie krzywej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Rysowanie liścia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl