polski rejestr statków szybkiemorskiejednostki, TRANSPORT, SZKOŁA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->PRZEPISYKLASYFIKACJI I BUDOWY MORSKICHJEDNOSTEK SZYBKICHCZĘŚĆ IVPŁYWALNOŚĆ, STATECZNOŚĆI NIEZATAPIALNOŚĆ2014GDAŃSKPRZEPISY KLASYFIKACJI I BUDOWY MORSKICH JEDNOSTEK SZYBKICHopracowane i wydane przez Polski Rejestr Statków S.A., zwany dalej PRS, składają sięz następujących części:Część ICzęść IICzęść IIICzęść IVCzęść VCzęść VICzęść VII–––––––Zasady klasyfikacjiKadłubWyposażenie kadłubowePływalność, stateczność i niezatapialnośćOchrona przeciwpożarowaUrządzenia i instalacje maszynoweInstalacje elektryczne i systemy sterowanianatomiast w odniesieniu do materiałów i spawania obowiązują wymagania określonewPrzepisach klasyfikacji i budowy statków morskich, Część IX – Materiały i spawanie.Część IV–Pływalność,statecznośći niezatapialność – 2014została zatwierdzona przezZarząd PRS w dniu 15 października 2014 r. i wchodzi wżyciez dniem 20 października 2014 r.Z dniem wejścia wżycieniniejszejCzęści IV,jej wymagania mają zastosowanie, w pełnymzakresie, do statków nowych.W odniesieniu do statków istniejących, wymagania niniejszejCzęści IVmają zastosowaniew zakresie wynikającym z postanowieńCzęści I–Zasady klasyfikacji.Rozszerzeniem i uzupełnieniemCzęści IV–Pływalność,statecznośći niezatapialnośćsąnastępujące publikacje:StatecznośćZasady uznawania programów komputerowychŚrodkikontroli obciążenia statkuWymagania dotyczące rozmieszczenia i mocowaniaładunkównastatkach morskichPublikacja Nr 66/P – Zastosowanie na statkach programów komputerowych do obliczeństatecznościPublikacja Nr 76/P – Stateczność, niezatapialność i wolna burta statków pasażerskichuprawiającychżeglugękrajowąPublikacja Nr 6/PPublikacja Nr 14/PPublikacja Nr 16/PPublikacja Nr 32/P––––©Copyright by Polski Rejestr Statków S.A., 2014PRS/OP, 10/2014ISBN 978-83-7664-223-9SPIS TREŚCIstr.1 Postanowienia ogólne...............................................................................................1.1 Zakres zastosowania ..........................................................................................1.2 Zasady ogólne....................................................................................................1.3 Oznaczenia i określenia .....................................................................................1.4 Dokumentacja....................................................................................................1.5 Zakres nadzoru ..................................................................................................1.6 Wymagania ogólne ............................................................................................1.7 Próba przechyłów ..............................................................................................1.8 Kryteria stateczności..........................................................................................1.9 Odstępstwa i interpretacje..................................................................................1.10 Przejścia poza ustalony rejonżeglugi................................................................2 Pływalność i Stateczność..........................................................................................2.1 Postanowienia ogólne ........................................................................................2.2 Pływalność.........................................................................................................2.3 Stateczność jednostki nieuszkodzonej w stanie wypornościowym ...................2.4 Stateczność jednostki nieuszkodzonej w stanie niewypornościowym...............2.5 Stateczność jednostki nieuszkodzonej w stanie przejściowym..........................2.6 Pływalność i stateczność w stanie wypornościowym po uszkodzeniu ..............2.7 Rozmiary uszkodzeń..........................................................................................3 WOLNA BURTA.....................................................................................................3.1 Oznaczenie wodnicy konstrukcyjnej i znak wolnej burty .................................Rys. 3.1.6 ..................................................................................................................4 WYmagania dodatkowe..........................................................................................4.1 Jednostki pasażerskie – znak PASSENGER......................................................4.2 Jednostki pasażerskie kategorii B – znak PASSENGER CATEGORY B.........4.3 Jednostki dowozowe personelu przemysłowego – znak CREW BOAT............ZAŁĄCZNIK 1– Stateczność wodolotów ....................................................................ZAŁĄCZNIK 2– Stateczność jednostek wielokadłubowych ........................................ZAŁĄCZNIK 3– Stateczność jednostek jednokadłubowych ........................................ZAŁĄCZNIK 4– Kryteria oblodzenia dla wszystkich rodzajów jednostek ..................555591011192222232323252526262728343435353538383945505311.1POSTANOWIENIA OGÓLNEZakres zastosowania1.1.1Wymagania niniejszejCzęść IV – Pływalność, stateczność i niezatapial-ność(zwanej dalejPrzepisami)mają zastosowanie do jednostek szybkich określo-nych wCzęści I – Zasady klasyfikacji.1.2Zasady ogólne1.2.1Wszystkie jednostki powinny spełniać, mające do nich zastosowanie,wymagania zawarte wPrzepisachjako warunek uzyskania klasy PRS.1.2.2PRS może uznać wymagania dotyczące stateczności i niezatapialnościza spełnione jeżeli:.1stateczność i niezatapialność zostały uznane przez Administrację państwabandery za spełniające wymagania tej Administracji, a poziom tych wyma-gań nie jest niższy aniżeli określony wMiędzynarodowym kodeksie bezpie-czeństwa jednostek szybkich, 2000(KodeksHSC);.2Armator przedstawił PRS kopię dokumentacji zatwierdzonej przez Admi-nistrację;.3zakres zatwierdzonej dokumentacji odpowiada wymaganiomPrzepisówlub zostanie uznany przez PRS za wystarczający.1.2.3W odniesieniu do jednostek istniejących, którym ma być nadana klasaPRS, zakres wymagań jest każdorazowo określany przez PRS, przy zachowaniuzasad określonych wCzęści I – Zasady klasyfikacji.1.2.4Konwencje, kodeksy i rezolucje IMO przywołane wPrzepisachozna-czają aktualne wersje tych dokumentów wraz z obowiązującymi poprawkami.1.3Oznaczenia i określeniaOgólne oznaczenia i określenia podane są wCzęści I – Zasady klasyfikacjiorazCzęści II – Kadłub.Dla potrzeb niniejszychPrzepisówwprowadza się następująceoznaczenia i określenia:F a r t u c h – sięgająca ku dołowi elastyczna konstrukcja stosowana do osłonięcialub podziału poduszki powietrznej.I n f o r m a c j a o s t a t e c z n ośc i – dokument zawierający wiarygodne infor-macje pozwalające kapitanowi w szybki i prosty sposób uzyskać dokładne wska-zówki dotyczące stateczności jednostki w różnych stanach załadowania.J e d n o s t k a j e d n o k a dłu b o w a – jednostka, która nie jest wielokadłubowa.J e d n o s t k a p a s aże r s k a k a t e g o r i i A – jednostka pasażerska, która jestużywana na trasie na której wykazano,żezgodnie z wymaganiami państw flagii portu jest duże prawdopodobieństwo, iż w przypadku ewakuacji w jakimkolwiek5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl