Podstawy reklamy d.piontek uam, studia, politologia

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Podstawy reklamy – 23.01.2011
Zaliczenie:
1)koło– 14.05 – erealiowanegomateriału
2)analiaogłoeniareklamowego/kampaniireklamowej – produktjetobojtny
naliapodkÄ…tem
ï‚·
Doborumediów
ï‚·
RowiÄ…aoormalnych
ï‚·
kutecnod
o
Charakterystyka nadawcy – producenta
o
OpianieproduktupodkątemEwpotrebktóreproduktmożeapokajad – zw. nie tylko z
unkcjonalnociąproduktu(npapokojeniepotrebypołecnej– pretiż)– niektórenich
sąekponowanewogłoeniachreklamowych
o
Jak produkt wypadanarynkuproduktów– konkurencja
o
Okrelenieaycyklużyciowegoproduktu(boodtegoależącenyirodajreklamynp
kampaniapocÄ…tkowakampaniaprypominajÄ…ca)
o
Ocena doboru medium reklamowego

Gdzie jest umieszczona – analiza w odniesieniu do publicnoci

Dlacegojetwłanietamumiecona
o
Odbiorcy

Kim jest konsument

CypotrebydeiniowanewreklamietraiajÄ…doodbiorcy
o
RowiÄ…aniaormalne

Krótkiopi

Struktura (rozmieszczenie na plakacie, historia w reklamie)

Diagnoza dot. odbiorcy
o
Dołąceniereprodukcji

TV – link lub zgrane

Internetowa

Prasowa
Reklama – reklamo, reclamare – głononawoływadkrycedhałaowad
Historia:
ï‚·
XV – pierwsze ulotki reklamowe, zw. z wynalezieniem prasy drukarskiej
ï‚·
XVII – godłanagopodachpierwepimoogłoeniami– godłaboludnodbyłaniepimiennażebyi
mogliumówid
ï‚·
Siquis – pocątkianonówpraowych– ‘jelikto’tegotypuogłoenia
ï‚·
the Boston Newsletter – 1704r. –
inormacjehandloweobiegłychniewolnikachoprybyciutatkuitd
ï‚·
XIX w. – pierwsze agencje reklamowe – awodowoajmowałyitworeniemiamiecaniemreklam
pierwotniewdużejmierepracowalitamdiennikare
ï‚·
Geneawpółcenejreklamy– UprełomXIXiXXw
ï‚·
Promocjawyrobówmiejcowychcharakterinormacyjny
ï‚·
Rowójprodukcjimaowejiwyrobówmarkowych– intensywna reklama
ï‚·
Brakrametycnychibadaopomiarukutecnoci
ï‚·
Tryeryrowojumarketinguprodukcjipredażymarketingowa (marketing rozumiany jako – całoktałtu
achowaorynkowychw4podtawowymi elementami 4xP)
o
DopołXVIII w
era produkcji
– jakwyprodukowad?wpołagrarnym– problemembyło
wyprodukowaniewytarcającejlicbydóbriuługktóremogłybyapokoidróżnicowanepotreby
– prewagapopytunadpodażąprodukcjagłnapotrebywłaneipredażnadwyżejbrak
wytwórcocipoa‘ektoremuługowym’napotrebyinnychludi
o
Era sprzedaży
– cowyprodukowad?rewolucjapremyłowapocątkiprodukcjinakal
premyłowąokpołowyXVIII– pocątkuXXw– produktyapokajająpotrebywielkich grup,
produkcjatandaryowana(wynikającadużejlicbyegemplaryktóreątworonewg
okrelonychtandardównpromiarówkapryubraniach)maowod(wkwetiiilociprodukcji)
NatpujeroerwanierelacjimidyproducentemaklientempojawiaikategoriarynkuPojawiajÄ…
idomytowaroweicenajakopublicnaoertaktóranajcciejniepodleganegocjacjom(2poł
XIXw.) – boniemabeporedniegokontaktumidypredawcąaodbiorcążebypredawcaa
każdymraieniemuiałnegocjowadcenyprodukturównaniepodażyipopytupodkoniecpojawia
inadwyżkapodażynadpopytem
o
Era marketingowa –
jakpredadtocoiwyprodukowało?

USA lata 30-40

Europa – poIIW
PredprełomemXIXiXXwiekteżwytpowałapromocjaaleniemiałatakiegoaigupromowałoiwyroby
lokalne – brakmożliwocitranportutowarówpującychi
Markowanie - konsekwencja produkcji masowejkoniecnodpoycjonowaniaproduktuwgldemkonkurencji
PojawienieiPRunawaneapocÄ…teketykiwreklamie
Dataważnociwprowadonajakochwytmarketingowy– coca cola – innowacjanaopakowaniudlategoinniteż
wprowadiliboklientprywycaiłidotejdatypotemwprowadonajakoobowiąek
1870-1900
ï‚·
Rowójkolei(ewchoduchcieliipreniednaachódbobyłytamiemieblabla)możliwodroerenia
rynkówbytumożliwodtranportu
ï‚·
Wrotpopulacjiboomdemograicny(populacjawUpodwoiłai)nieienieniewolnictwamigracja–
wrotlicbykonumentów
ï‚·
Wynalakiirowójprodukcji
ï‚·
rodkiprekau– powtająintytucjemedialnektóreacłyunkcjonowadjakointytucjekomercyjne
ï‚·
Reklamyarmaceutykówimydła
ï‚·
Rowójreklamyogólnokrajowej
ï‚·
Pocątkimaowejprodukcji– produkcjatamowa
Reklama – definicje
ï‚·
Płatnynieoobityprocepopieraniaideipoiadaniaokrelonegodobracyuługipodejmowanypre
dajÄ…cegoiidentyikowadnadawc
ï‚·
Nadawca -> reklamodawca: instytucja rynkowa; media masowe pełniąrolwyłącnieemitent reklamy - nie
mogÄ…ingerowadwtred; odbiorca reklamy: konsument
Procepodejmowaniadecyjiokupniejetłożonyależnyodmożliwocinabywcy
Nadrdnymcelemreklamyjetwytworeniechcipoiadaniadanegoproduktunaachciddodiałaniaeektem
koocowymjetdopierokupno
ReklamajetormÄ…komunikowania masowego
Marketingdeiniowanyjakodiałalnodintytucjirynkowychcodo4xP
Cena marketingowa – cenaobliconanapoiomiekłonnociwydatkowychnabywcy
Michael Bakera – koncepcja marketingowa – klientwrodkukółkatworonegokomunikacji+wartoci+wygody
+ koszt
Reklama jako element promocji
klient(centralny)+reklama+PR+promocjauupełniająca+promocja
beporednia
ï‚·
Mixpromocyjnyktóryjetelementemmixumarketingowego
Promocjauupełniająca:
ï‚·
Product placement – umieszczanieproduktówreklamowychwprodukcjiniereklamowejależnyod
o
Licbawidów
o
Proilpołecno- demograicnywidów
o
Obadareżyeroperator
o
Budżetilmu(kotypromocji)capremiery
o
poóbwyekponowania
o
Użytkownikproduktuwilmie
o
Inne produkty wytpujÄ…cewilmie
ï‚·
Plot placement – umiecaniewątkówwcenariuudotproduktucyuługiwątektenirowija
ï‚·
Idea placement – umiecenieideiwwątkachprodukcjiabularnej
ï‚·
Sponsoring
ï‚·
Merchandising – romiecanieproduktówwmiejcupredaży
ï‚·
Franczyza – kupowanielicencjinaprowadeniebineupredawaniepomyłunabine
Podstawy reklamy – 05.02.2011
PR:
 
arÄ…daniekomunikacjÄ…otoceniem
ï‚·
Cele:
o
Wizerunek
o
Zaufanie
o
Poparcie
PR
Reklama
Dot. organizacji
Dot produktu
Komunikowanie beporednieiporednie
Komunikowanieporednie
Komunikowaniepłatneinieodpłatne
Komunikowaniepłatne
Przekaz obiektywny
Przekaz subiektywny
Argumentacja racjonalna
Argumentacja emocjonalna
dreategmentyotoceniapołecnego
organizacji
Adresatpublicnodmaowaegmentacjawg
pryjtychkryteriów
Ograniczona kontrola nad przekazem
Całkowitakontrolanadprekaem
Zintegrowana komunikacja marketingowa
ï‚·
ProcecalaniaróżnegorodajunardikomunikowaniapromocjiReklamiipublicrelations w celu
uykaniawikejkutecnocioddiaływaniarynkowego
ï‚·
Wykorzystanie efektu synergii – kutekktóryjetwikyniżumaeektówpocególnychnardi(eekt
wzmocnienia)
ï‚·
Opierainamarketingurelacyjnym– koniecnodpoykiwaniaprzyzwolenia konsumenta na prowadzenie
diałaopromocyjnych
ï‚·
Potrzeba szerszego wykorzystywania PR – lepedobudowaniaauaniakonumentówwobecorganiacji
DlacegotoujeiintegrowanÄ…komunikacjÄ…marketingowÄ…
ï‚·
Potrzeba docierania do klienta przy wykorytaniuwielunardikomunikowaniajednocenie
ï‚·
Odpowiadapotrebomodbiorcówktórynacnielepiejreagująnanietypoweormyprekaów
promocyjnych
ï‚·
Redukujedrażniącycharakterprotychprekaówreklamowych
ï‚·
Potrzeba monitorowania rynku w celu uykaniaprżeniawrotnegowykorytanienowych
interaktywnych form przekazu
ï‚·
Internet – kontrola odbiorcy nad przekazem; monitoring Internetu
CRM - CaueRelatedMarketing(pogranicereklamapołecna- reklamakomercyjnajetdiałaniemkomercyjnym)
ï‚·
Marketingaangażowany
ï‚·
Firmy komercyjne ->wykorytywaniepienidytechnikiitrategiimarketingowewceluwpierania
itotnychpołecnieprawwmacniającejednoceniewłanybineirmy
TrójkątnyukładkoryciwCRM
ï‚·
Organipoł– otrzymuje rodkiinan
ï‚·
Predibiortwo– wzmacnia wizerunek
ï‚·
Konsument – adowoleniewłanegoaltruimugratyikacja(altruimwygodny)
Cele reklamy:
 
Informacyjne – inormacjaoprodukciecególnieważnawIaiecyklużyciowegoproduktu
ï‚·
Perswazyjne
ï‚·
Ekonomiczne
ï‚·
Kulturotwórce– tworzenie norm kulturowych
o
Oliviero Toscani
Etapy procesu reklamowego:
1.
Tworeniebayinormacyjnejdlaplanowaniaiprowadeniadiałaoreklamowych
2.
TranormacjatreciinormacjiwodpowiedniÄ…ormpojciowÄ…
3.
Komunikacja i udotpnienieinormacjireklamowychodbiorcy
4.
Pryjcieiroumienietrecipreodbiorc
AIDA i DIPADA
A
attention – uwaga
D
definition – definicja
problemów/potreb
I
intrest –
zainteresowanie
I
identification –
identyfikacja cech
produktu
D
desire – chd
posiadania
P
proof – dowód
A
action – diałanie
A
acceptance –
pozytywna reakcja
D
Desire
A
Action
Kontrukcjatrecireklamowej
ï‚·
Dążeniedooryginalnociiaktualnociwgłównychtematach– prekareklamowyniepowinienpowielad
prekaów
ï‚·
Dążeniedoroumiałocijanociiwolnociodprecnoci
ï‚·
Unikanie przesady i nieprawdy
ï‚·
wiłodiprejrytod
ï‚·
Dążeniedoprekonaniaiykaniaauania
ï‚·
Uwgldnieniepotrebpotregalnoci
ï‚·
Tworenietałegowierunkupredmiotureklamy
ï‚·
różnicowanietematówiloganówreklamowych
Bariery dotarcia informacji do odbiorcy:
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl