pomiar hałasu komunikacyjnego, Sprawozdania, Podstawy technik pomiarowych

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
POLITECHNIKA ŚLĄSKA
WYDZIAŁ TRANSPORTU W KATOWICACH
ROK AKAD.2011/2012
PODSTAWY TECHNIK POMIAROWYCH
Temat:POMIAR HAŁASU KOMUNIKACYJNEGO.
GRUPA TB22
SEKCJA 4
1.CEL ĆWICZENIA
Celem ćwiczenia jest zbadanie hałasu komunikacyjnego w wybranym miejscu wraz z
wpływem parametrów ruchu na wartośc poziomu hałasu drogowego.
2.GRAFICZNE PRZEDSTAWIENIE MIEJSCA POMIAROWEGO:
Pomiary zostały zebrane przy ulicy Granicznej,w miejscu zaznaczonym na mapie.
3.POMIARY
[
]
L
eq
=
65
dB
L
eg
-
poziom ekwiwalentny (najbardziej rozpowrzechniony wskaźnik oceny hałasu o
zmiennym poziomie w czasie),polega na okresleniu hałasu średniego
ciśnienia akustycznego.
PAS RUCHU:
5 MINUT
10 MINUT
15 MINUT
PAS 1
15 poj.osob
10 poj.osob.
6 poj.osob
PAS 2
15 poj.osob
15 poj.osob
12 poj.osob
PAS 3
11 poj.osob
11poj.osob+1 poj.c 5 poj.osob
PAS RUCHU:
SUMA
PAS 1
31 poj.
PAS 2
42 poj.
PAS 3
28 poj.
Obliczanie natężenia ruchu [p/h]:
p
æ
ö
(
)
Q
=
31
+
42
+
28
×
4
=
101
×
4
=
404
è
ø
h
[
(
)
]
L
=
10
lg
Q
+
51
dB
A
10
[
(
)
]
L
=
10
lg
404
+
51
dB
A
10
[
(
)
]
L
=
26
,
dB
A
10
[
(
)
]
L
=
13
lg
Q
+
51
dB
A
50
[
(
)
]
L
=
13
lg
404
+
51
dB
A
50
[
]
(
)
L
=
34
,
dB
A
50
4.WNIOSKI
Celem ćwiczenia było zbadanie hałasu komunikacyjnego w wybranym miejscu wraz z
wpływem parametrów ruchu na wartośc poziomu hałasu drogowego.
Dla warunków polskich, w wyniku liczbowych badań opracowano zależności, pozwalające
na określenie poziomów statystycznych L10 oraz L50 dla hałasu pochodzącego od ruchu
drogowego,które zostały przedstawione w tabeli powyżej.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl