Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań, OnePress
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDŹ DO:
POSTĘPOWANIE
Z UCIĄŻLIWYMI
PRACOWNIKAMI.
151 BŁYSKOTLIWYCH
ROZWIĄZAŃ
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Zamw drukowany
katalog
Autor: Carrie Mason-Draffen
T‡umaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-1660-2
to Deal With Difficult People
Format: A5, stron: 200
CENNIK I INFORMACJE:
Zamw informacje
o nowościach
Zamw cennik
Twj osobisty regulamin pracy
Przede wszystkim stosuj politykŒ zero tolerancji dla toksyn
NastŒpnie opracuj strategiŒ postŒpowania z ludmi
I wreszcie, nie obawiaj siŒ radykalnych rozwi„zaæ
ReguĀy Ð strona po stronie
Rozbrajanie bomby w dziale personalnym
Na jako Twojej pracy w znacznej mierze wp‡ywaj„ wsp‡pracownicy. Dzia‡aj„c
w zdrowym rodowisku, masz szansŒ doskonale wykonywa powierzone Ci obowi„zki,
wzbogaca swoje umiejŒtnoci i skupia siŒ na mo¿liwociach rozwoju osobistego,
a co za tym idzie, rwnie¿ rozwoju firmy. Kiedy jednak atmosfera w pracy jest negatywna,
a koledzy z zespo‡u zamieniaj„ ka¿dy dzieæ w senny koszmar, musisz podj„ radykalne
rodki zaradcze. Nie czekaj, a¿ sytuacja siŒ zaostrzy. Dzia‡aj!
Do swojej dyspozycji masz zestaw gotowych rozwi„zaæ, ktre pomog„ Ci podj„
stanowcze kroki w sytuacjach podbramkowych, a tak¿e opracowa odpowiednio wczeniej
strategie d‡ugofalowe. DziŒki nim nauczysz siŒ sprawnie zarz„dza pracownikami
o r¿nych typach osobowoci, radzi sobie z zachowaniami odbiegaj„cymi od normy
oraz stosowa profilaktykŒ. CzŒ opisanych tu zagadnieæ nie jest Ci pewnie obca, jednak
pamiŒtaj ludzie potrafi„ zaskakiwa, dlatego zawsze warto ubezpieczy siŒ od po¿aru
odpowiednio wczeniej.
Metody dzia‡ania w sytuacji, gdy:
k‡opotliwy pracownik jest Twoim szefem albo podw‡adnym;
masz do czynienia z osob„ leniw„ lub pracoholikiem;
nie szanuje siŒ Twojego czasu czy przerzuca na Ciebie obowi„zki;
masz do czynienia z manipulatorem albo perfekcjonist„;
konieczne jest zwolnienie kogo lub z‡o¿enie wypowiedzenia.
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c,
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Jak korzystać z tej książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.
Nakreśl politykę zero tolerancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
2.
Nie pozwól, by trudni ludzie
nadawali ton atmosferze panującej w biurze . . . . . . . . . . 12
3.
Naucz się radzić sobie z trudnymi pracownikami . . . . . 14
4.
Nie czekaj, aż konlikt się zaogni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
5.
Bądź dobrym słuchaczem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
6.
Wspólnie szukaj rozwiązań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
7.
Realizuj plany działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
8.
O jaką cechę osobowości chodzi? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
9.
Upewnij się, że Twój pracownik rozumie . . . . . . . . . . . . 22
10.
Sięgnij po szczyptę humoru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
11.
Wyraź przekonanie, że dana osoba może się zmienić . . 24
12.
Dziękuj za współpracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
13.
Ćwicz prowadzenie trudnych rozmów . . . . . . . . . . . . . . . 27
14.
Szkol swoich menedżerów
w prowadzeniu trudnych rozmów . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
15.
Nie promuj przeciętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
16.
Zasięgnij opinii innych właścicieli irm . . . . . . . . . . . . . . 30
17.
Zapanuj nad problematycznymi członkami rodziny . . . 32
18.
Nie rzucaj słów na wiatr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
19.
Jak sobie poradzić z niechęcią do nadgodzin . . . . . . . . . 34
20.
Jak poradzić sobie z osobami,
które nie dzielą się informacjami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
21.
Kiedy należy skonsultować się z ekspertem. . . . . . . . . . . 37
22.
Problemy dotyczące relacji z pracownikami
zawsze zostawiaj w biurze. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
23.
Gdy pracownik grozi przemocą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Postępowanie z uciążliwymi pracownikami
24.
Agresywnym pracownikom
przedstaw alternatywę, a nie tylko obiekcje. . . . . . . . . . . 40
25.
Prowadź dokumentację
niepożądanych zajść i zachowań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
26.
Obserwuj przebieg rozmów
telefonicznych trudnych pracowników . . . . . . . . . . . . . . 43
27.
Dostrzegaj pracowników,
którzy potraią rozwiązywać konlikty . . . . . . . . . . . . . . . 44
28.
Biuro nie jest żłobkiem ani przedszkolem . . . . . . . . . . . . 45
29.
Irracjonalne prośby traktuj jak wstęp do rozmowy . . . . 47
30.
Zatrudniaj z głową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
31.
Zwalniaj z głową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
32.
Zachęcaj swoich podwładnych, by informowali Cię
o problematycznych zachowaniach swoich kolegów . . . 50
33.
Nie obawiaj się zwrócić uwagi
problematycznemu menedżerowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
34.
Problematyczny pracownik na wypowiedzeniu . . . . . . . 53
35.
Opracuj system składania skarg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
36.
Bądź wzorem do naśladowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
37.
Zachęcaj menedżerów, by o problemach
informowali swoich przełożonych . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
38.
Nie udzielaj reprymend skierowanych do ogółu. . . . . . . 57
39.
Nie matkuj trudnym pracownikom . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
40.
Promuj pracę zespołową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
41.
W razie potrzeby usuń członka zespołu. . . . . . . . . . . . . . 61
42.
Rozmawiaj z pracownikami odchodzącymi z pracy. . . . 62
43.
Gdy pracownicy opierają się zmianom . . . . . . . . . . . . . . 63
44.
Nieskuteczni menedżerowie
plotkują o swoich podwładnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
45.
Ach, te nieobecności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
46.
Czy praca jest sprawiedliwie dzielona
między wszystkich pracowników? . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
47.
Nie podważaj autorytetu swoich menedżerów . . . . . . . . 68
Spis treści
48.
Pamiętaj o pozostałych pracownikach . . . . . . . . . . . . . . . 69
49.
Pomocy! Jak mam znaleźć prawnika?. . . . . . . . . . . . . . . . 70
50.
Wykorzystaj Program Pomocy Pracownikom. . . . . . . . . 72
51.
Zrób sobie przerwę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
52.
Połóż kres złodziejstwu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
53.
Stosuj różne podejścia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
54.
Promuj pozytywne zachowania w pracy . . . . . . . . . . . . . 76
55.
Nie ustawaj w szkoleniu swoich ludzi. . . . . . . . . . . . . . . . 77
56.
Żadnych odruchów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
57.
Czy romans zaszkodzi irmie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
58.
Jak poradzić sobie ze skutkami nieprzyjemnego
rozstania dwojga romansujących ze sobą podwładnych 80
59.
Gdy pracownik niestosownie się ubiera . . . . . . . . . . . . . . 81
60.
Potrząśnij spóźnialskimi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
61.
Ocena pracownika może być planem
rozwiązania jego problemów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
62.
Rozliczaj pracowników z nieodpowiedniego
posługiwania się komputerem i Internetem . . . . . . . . . . 84
63.
Zduś w zarodku skłonność do faworyzowania
niektórych pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
64.
Pozbądź się problematycznych menedżerów. . . . . . . . . . 86
65.
Gdy pracownik chce pożyczyć pieniądze. . . . . . . . . . . . . 87
66.
Dlaczego przeprosiny są tak ważne. . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
67.
Przypominaj pracownikom o hierarchii zwierzchności. 90
68.
Wymagaj od swoich ludzi wrażliwości . . . . . . . . . . . . . . . 91
69.
Tak przy okazji: „Na tym polega twoja praca” . . . . . . . . . 92
70.
Uważaj na wyróżniających się pracowników. . . . . . . . . . 93
71.
Kiedy należy ograniczać straty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
72.
Zniechęcaj pracoholików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
73.
Co będę z tego miał? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
74.
Poproś problematycznych pracowników
o przeprowadzenie samooceny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
75.
Doceniaj przemiany pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Postępowanie z uciążliwymi pracownikami
76.
Utrzymywanie dystansu wobec osób napastliwych . . . 100
77.
Zniechęcaj ludzi do rasistowskich dowcipów . . . . . . . . 101
78.
Poproś współpracownika,
aby posprzątał w swoim boksie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
79.
Różnicy zdań nie traktuj jako ataku na swoją osobę . . 104
80.
Jak rozmawiać ze współpracownikiem
na temat higieny osobistej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
81.
Odgrywanie ról przed konfrontacją . . . . . . . . . . . . . . . . 106
82.
Skłoń kolegów, by szanowali Twój czas . . . . . . . . . . . . . 107
83.
Nie dolewaj oliwy do ognia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
84.
Nie daj się irmowym primadonnom . . . . . . . . . . . . . . . 110
85.
Nie daj się osobom, które szukają dziury w całym . . . . 111
86.
Dowiedz się, jakie prawa przysługują Ci w pracy . . . . . 112
87.
Agresywnych współpracowników
podejmuj na własnych warunkach . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
88.
Wyznacz zasady omawiania spornych kwestii
wewnątrz zespołu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
89.
Jak radzić sobie z osobami, które oczerniają innych . . 115
90.
Gdy kolega nie chce współpracować. . . . . . . . . . . . . . . . 116
91.
Naucz się radzić sobie z ludźmi,
którzy wiecznie narzekają. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
92.
Telefon komórkowy i związane z nim problemy. . . . . . 119
93.
Niektóre rozmowy telefoniczne
powinny pozostać poufne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
94.
Wyobraź sobie, jak odnosisz sukces . . . . . . . . . . . . . . . . 122
95.
Jak poradzić sobie z rocznicowym
przyjęciem-niespodzianką . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
96.
Ach te lunche… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
97.
Jak radzić sobie z ludźmi,
którzy nieustannie Ci przeszkadzają. . . . . . . . . . . . . . . . 126
98.
Nie pozwól, by agresywny współpracownik
przejął kontrolę nad spotkaniem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
99.
Zwróć uwagę na różnice pokoleniowe . . . . . . . . . . . . . . 129
[ Pobierz całość w formacie PDF ]