Posługiwanie się językiem angielskim zawodowym, ebook, poradniki, Technik budownictwa okrętowego

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Bartosz Hnatyszyn
Posługiwanie się językiem angielskim zawodowym
311[05].Z1.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Wojciech Giemza
mgr inż. Bożena Kuligowska
Opracowanie redakcyjne:
mgr Bartosz Hnatyszyn
Konsultacja:
mgr inż. Andrzej Zych
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[05].Z1.01
„Posługiwanie się językiem angielskim zawodowym”, zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu technik budownictwa okrętowego.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
3
Wprowadzenie
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
4.
Materiał nauczania
7
7
4.1.
Terminologia zawodowa
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
7
4.1.3. Ćwiczenia
7
4.1.4. Sprawdzian postępów
21
4.2.
Zamówienia, specyfikacje oraz korespondencja
22
4.2.1. Materiał nauczania
22
4.2.2. Pytania sprawdzające
22
4.2.3. Ćwiczenia
22
4.2.4. Sprawdzian postępów
33
34
4.3.
Rodzaje komunikatów i ich zastosowanie
4.3.1. Materiał nauczania
34
4.3.2. Pytania sprawdzające
34
4.3.3. Ćwiczenia
34
4.3.4. Sprawdzian postępów
43
4.4.
Elementy pracy
45
4.4.1. Materiał nauczania
45
4.4.2. Pytania sprawdzające
45
4.4.3. Ćwiczenia
45
4.4.4. Sprawdzian postępów
52
4.5.
Glosariusz zawodowy ucznia
53
4.5.1. Materiał nauczania
53
4.5.2. Pytania sprawdzające
53
4.5.3. Ćwiczenia
53
4.5.4. Sprawdzian postępów
54
5.
57
Sprawdzian osiągnięć
6.
Literatura
62
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu umiejętności posługiwania się językiem
angielskim w sytuacjach związanych z wykonywaniem obowiązków zawodowych.
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne, zawierające wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć
opanowane, abyś mógł bez problemów przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej
i korzystać z poradnika,
-
cele kształcenia wraz z wykazem umiejętności, jakich nabędziesz podczas realizacji tej
jednostki modułowej,
-
materiał nauczania, zawierający wiadomości teoretyczne, które pozwolą Ci samodzielnie
przygotować się do wykonania ćwiczeń i zaliczenia sprawdzianów z tej jednostki
modułowej,
-
zestaw zadań przydatny do samodzielnego sprawdzenia, czy już opanowałeś podane
treści,
-
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
-
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań i pytań. Pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas zajęć i zdobyłeś wiedzę i umiejętności
z zakresu tej jednostki modułowej,
-
wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania prezentuje treści pozwalające przyswoić język komunikacyjny
na poziomie średnio-zaawansowanym, ze szczególnym uwzględnieniem s ownictwa
i zwrotów przydatnych podczas wykonywania czynności zawodowych technika budownictwa
okrętowego.
Temat pierwszy
zawiera terminologię zawodową związana z zawodami
charakterystycznymi dla przemysłu stoczniowego, z czynnościami charakterystycznymi dla
tych zawodów, z narzędziami wykorzystywanymi w pracy stoczniowej, ze sprzętem ochrony
osobistej pracownika, z budową statku, z typami jednostek pływających i ze sprzętem
ratownictwa morskiego.
Temat drugi
pozwala przyswoić terminologię zawodową związaną z zamówieniami,
specyfikacją jednostek, formularzami zgłoszeniowymi.
Treści tematu trzeciego
dotyczą rodzajów komunikatów i ich
zastosowania. Formułowania komunikatów ustnych i pisemnych z zastosowaniem mowy
zależnej oraz związków wyrazowych.
Temat czwarty
dotyczy prowadzenia konwersacji m.in. na temat przyjęcia do pracy,
udzielania informacji a także stosowania skrótów używanych przed imionami statków.
Treścią tematu piątego
jest tworzenie własnego glosariusza zawodowego ucznia.
Ponadto układ treści materiału nauczania pozwala systematycznie kształtować
umiejętność korzystania z anglojęzycznej literatury, prasy zawodowej oraz zasobów Internetu
z zakresu budownictwa okrętowego.
Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tematu lub ćwiczenia, poproś nauczyciela
o wyjaśnienie lub sprawdzenie, czy dobrze wykonujesz czynność.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
311[05].Z1
Podstawy budownictwa okrętowego
311[05].Z1.02
Charakteryzowanie jednostek
pływających
311[05].Z1.01
Posługiwanie się językiem
angielskim zawodowym
311[05].Z1.03
Posługiwanie się dokumentacją
okrętową
311[05].Z1.04
Projektowanie kształtu kadłuba
statku
311[05].Z1.05
Projektowanie konstrukcji
kadłuba statku
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl